Szuper hírünk van: néhány hete már Citroen – egyelőre csak revíziós – alkatrészeket is találtok a kínálatunkban és folyamatosan bővülünk a PSA csoporthoz tartozó autómárkák összes utángyártott és eredeti alkatrészeivel. És még egy érdekes sztorink is van arról, miért nem lett Citroen Xsaránk.

 

Szinte mindegyik Citroen különleges

Valószínűleg az is közrejátszott abban, hogy szeretjük a Citroeneket, hogy jónéhány modellnek különleges története van. Amikor a híres Citroen Kacsát tervezték (A 2CV-t) elvárás volt a tervezőkkel szemben, hogy legalább 60 kilométer per órás sebességgel tudjon haladni akkor is, ha a raktérbe beraksz egy zsák krumplit. Igaz azt senki nem mondta meg, hogy a zsák krumpli hány kilós legyen. Ugyanígy kitétel volt, hogy a Kacsa nem fogyaszthatott többet 3 liter benzinnél 100 kilométeren, ami akkor extrém alacsony fogyasztásnak számított.

A Citroen DS másért volt különleges. Aznap, amikor bemutatták a Párizsi Autószalonban, több mint 12 000 darabot rendeltek meg belőle, az SM modellek pedig attól voltak különlegesek, hogy (sokan nem tudják) Maserati motor volt bennük. Számunkra érdekes tény, hogy az utolsó olyan modell, amit a Citroen gyártott és a PSA korszak előtt tervezték a CX volt. (A Citroen 1974-ben csatlakozott a PSA csoporthoz)

Nagyjából 2000-től minden felgyorsult, sorra érkeztek az újabbnál újabb autók, a C család (C5, C-4, C Éléséé a C6, a Citroen C8) majd később a DS ami a luxust jelentette. Ez utóbbi 2016-ban külön márka lett.

Az én személyes kedvencem egyébként a rendkívül megbízható és népszerű Xsara volt, mégsem lett soha ilyen autóm.

 

Így nem lett Citroen Xsara-m

Vannak autók, aminek, ha kimondod a nevét, mindenki ugyanarra a színre gondol: ahogy a Trabant bilikék, vagy egérszürke, a Ferrari piros, a német prémium meg fekete, úgy a Citroen Xsara aranysárga. Nem sokkal a megjelenése után egyszerűen szerelmes lettem a sárga színű Xsarába, minden vágyam az volt, függetlenül attól, hogy nem volt túl jó híre és egy picit felülárazottnak számított. Bementem az autókereskedésbe, természetesen ott várt aranysárgán újautó-illatúan. Minden eldőlt!

Már megállapodtunk a futamidőről, a részletekről amikor megérkezett a mail, arról, hogy nincs. Mármint sárga, csak valamilyen más színben volt, már nem emlékszem, a sárgára majdnem fél évet kellett volna várnom.

Nem vettem meg, mert nem azt az autót akartam. Pedig jól jártam volna mert a Citroen C4 és az Xsara lett a kettő legmegbízhatóbb Citroen, elnyűhetetlen modellek, melyeket akár még ma is látsz az utakon. Ha megfelelő időben elvégezteted az időszakos revíziós átvizsgálásokat és javításokat akkor garantáljuk, hogy évekig futni fog még.

 

Citroen revíziós alkatrészek

Szinte bármilyen Citroened is van, fontos információ, hogy nemrég megérkeztek hozzánk a revíziós szervizeléshez szükséges alkatrészek, ráadásul gyárit és utángyártottat is találsz, rád bízzuk, melyiket választod. (Hamarosan tovább bővülünk és további alkatrészek érkeznek).

Keresd új termékeinket itt: https://csergowebshop.hu/