Részecskeszűrő (DPF)

A belső égésű motorral hajtott járműveknél a gázolaj égése közben nagyon finom szemcséjű korom keletkezik, amely a kipufogón keresztül a légkörbe jut. A DPF vagyis a Diesel Particulate Filter a járművekből származó légszennyező anyagok kibocsátását hivatott megakadályozni .

Hogyan működik a DPF?

A részecskeszűrő egyszerű fizikai gátat képez a kis szemcsék útjába, így azok fennakadnak a szűrőn. A szennyezőanyag mennyiség 95%-át képes megkötni egy átlagos dízelmotor esetén. Igen ám, de mi van akkor, ha ez a szűrő telítődött? A gépjármű fedélzeti elektronikája folyamatosan figyeli, hogy mennyi korom gyűlt már össze a szűrőben és időnként a kipufogógáz extra magas hőmérsékletét használja fel arra, hogy egyszerűen elégesse a felgyülemlett kormot. Erre tökéletes egy olyan útszakasz, ahol huzamosabb ideig van lehetőségünk nagyobb fordulatszámon autózni.

A részecskeszűrőket elvileg a jármű élettartamára tervezik, de aki nem autózik új dízel autójával legalább napi 30 km-et, annak soha nem fog bekövetkezni ez az automatikus tisztítás, és idővel megtelik a szűrő.

 

DPF dízel részecskeszűrő tisztítása

Nehezen indul reggel az autó? Nem úgy húz a motor mint korábban? Ingadozik az alapjárat? Netán szép koromfelhőket eregetünk egy-egy nagyobb gázadásnál? Ezen problémák hátterében a részecskeszűrő eltömődése állhat.Nálunk e drága alkatrész cseréje helyett lehetőség van annak szakszerű tisztításra is!

Részecskeszűrő (DPF)
DPF dízel részecskeszűrő

Gyors és hatékony módszerrel lehelünk életet eltömődött dízel részecskeszűrőjébe, a cseréhez képest töredékáron, mindössze bruttó 39.900 Forintért! Az ár a szét- és összeszerelést, valamint tisztító anyagot tartalmazza. Járulékos költségek (pl tömítések) ezen a költségen felül értendők.

elotte-utanakicsi.jpg
A részecskeszűrő tisztítása előtt és után

A részecskeszűrő eltömődésének több oka lehet.

A leggyakoribb problémák:

  • túl rövid távú városi közlekedés,
  • nem megfelelő motorolaj használata,
  • turbó és motorhiba,
  • kényszer regeneráció többszöri indítása,
  • EGR szelep meghibásodás,
  • jeladók, szenzorok hibája,
  • porlasztási hiba,

Az újabb eltömődés megelőzéséhez javasoljuk teljes, előzetes motordiagnosztika elvégzését. A motordiagnosztika és hibakeresés díja szintén a tisztítás költségén felül fizetendő.

A tisztítási technológiánkról bővebben az itt letölthető, gyártó által készített tájékoztató anyagban olvashat.