Idén ünnepli autógyártásának 120. évét az Opel. Ennek alkalmából egy kis történelmi kalauzolásra hívunk Téged…
Összeszedtünk rengeteg érdekességet, egészen az Opel cég alapításától kezdve.

A kezdetek

Az Opel Automobile GmbH vállalatot Adam Opel alapította 1862-ben Rüsselsheimben, ám a tévhittel ellentétben ő egyetlen autót sem gyártott le. Varrógépeket alkotott, ebben hitt és óva intette családját a furcsa, jövőbeni találmányok gyártásától (ez lenne napjainkban életünk alapeszköze, az autó).
1886-ban az Opel cég beszállt a kerékpárgyártásba, Adam 4 fia, az Opel fivérek pedig sorra nyerték a versenyeket a családi manufaktúra által márkázott nyergekben ülve.

A fejlődés elindult

Adam Opel 1895-ben váratlanul elhunyt, halála után özvegye és két fia vették át a cég vezetését, akik rövidesen be is kapcsolódtak az autógyártásba. Egészen pontosan 1899-ben kezdte a cég szárnyait bontogatni ebben az iparágban, amikor is megszületett első modelljük, a négy lóerős Opel Patent Motorwagen System Lutzmann.

Az Opel célja kezdettől fogva az volt, hogy hatékony termelés mellett széles körnek elérhetővé tegye az autót. Elsők között alkalmazta a gazdaságos futószalagos gyártást már 1924-ben, ami által nagy sikerre tett szert az Opel 4/12 PS „Laubfrosch“ (becenevén levelibéka), a sorban következő Opel P4 és a Kadett, vagy az 1968-ban legyártott csábosan szép Opel GT. A márka első sportos modellje igazi álomkocsinak számított és olyan stílusikonok követték, mint a Monza és a Manta.

A gyár és a stílus fejlődésére jelentős hatással volt a berlini fal leomlása: Eisenachban új üzemet alapítottak és a ’90-es években a három legjobban keresett széria is kigördült a gyártósorról, név szerint: Corsa, Astra és Zafira. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük tovább a cég alakulását:

Nagy számok

1909-ben a cég bemutatta megfizethető kompakt autóját, a 8 lóerős Dr. Wagen-t, 3 évvel később pedig már fennállásuknak 50. évfordulóján koccinthatott az Opel család.
Ebben az évben elkészült az első 100 lóerős modell, valamint kigördült az üzemből a 10 000. Opel jármű.
1928-ban elindult a rakéta hajtású járműprogram, melyben részt vettek az Opel fivérek is és sikerült 200 km/óra sebességet elérniük egyenes sínpályán száguldva.

1940-ben legyártották az 1 000 000. Opel autót. 5 évvel később az Opel Kadett teljes gyártósorát szétszerelték és a Szovjetunióba szállították jóvátételként, ebből lett a Moszkvics.
1968-ban színre lépett egy mini corvette, az Opel GT, nagyjából egy évtizeddel később pedig Bohumban megjelent az első fronthajtású Opel, a Kadett D (kocka-Kadett néven is emlegették). Ezt követően szépen lassan csökkent a hátsó meghajtással rendelkező járművek száma, mára pedig szinte teljesen kihaltak a piacról, mivel fronthajtású társaik esetében kisebb helyen is elférnek a szerkezeti elemek, így tágasabb a belső tér.

1984-ben legyártották az Opel Kadett E autót, becenevén a csepp-Kadettet, akkoriban ez volt a legáramvonalasabb autó a kategóriájában.
1989-ben az Opel elmondhatta magáról, hogy ő az első cég, aki a katalizátort alapfelszereltségként építi be a járművekbe.
1991, már a rendszerváltás utáni időszakban járunk, amikor a Kadettet leváltotta a nálunk is gyártott Opel Astra.
1992-ben már dübörgött a szentgotthárdi Opel gyár, az első Magyarországon gyártott Astrát Antall József vezette le a szalagról.

Az elmúlt 120 évben rengeteg mindenen ment keresztül a cég és mára szépen kinőtte magát.
Ünnepeld velünk a születésnapját és hozd el saját Opeledet szervizünkbe, hogy szakértőink átnézhessék.
Ha Opel, akkor Teve utca 44.