1991-ben az Opel Kadett helyébe egy új modell lépett, amelynek jól csengő neve az Astra (mely latinul csillag-ot jelent) lett. Bár nagy reményeket fűztek hozzá, a kompakt, egyszerű és funkcionális autó tervezésekor senki nem gondolta, hogy 30 évvel később még mindig létezik majd a modell újabb és újabb változata. De ez történt, íme az Opel Astra története.
Astra ábécé: F, G, H, J, K
Az eredeti – 1991-ben megjelent – Astra előrevetítette a sikertörténetét, hiszen bár néhány év múlva ráncfelvarráson esett át, további 4 évig gyártották mindaddig, míg 1998-ban meg nem jelent a közkedvelt G Astra. A G Astra egy rendkívül strapabíró autó lett, melynek a különlegességét az adta, hogy egészen 2004-ig nem újították meg, nem esett át ráncfelvarráson, több mint 6 éven keresztül pontosan ugyanúgy gyártották. Amikor megjelent az utódja az Astra H, akkor sem hagyták abba a sikeres modell gyártását, hanem Astra II néven továbbra is kapható volt, pontosan ugyanolyan felszereltséggel és megjelenéssel, mint a legelső változata.
A H Astra szintet lépett, mert már a bemutatkozásakor lefedte a teljes piacot és megpróbált megfelelni az összes igénynek: 3-4-5 ajtós változatban, többféle motorral volt kapható egészen 2009-ig, amikor megjelent a „J” Astra. A H Astra kedveltségét jól mutatja, hogy Classic III néven még évekig gyártották.
Az Astra J különlegessége nem csak abban rejlett, hogy a formájában hordozta az Insigniát, hanem a kecses, modellszerű megjelenésében, ezzel szakított a megszokott precíz, de talán kicsit sztenderd megjelenéssel. Különös, hogy bár a H után az I Astra következett volna, mivel sokan 1-esnek nézték az I betűt, így lett a következő Astra inkább J.
Melyet a K váltott és megjelenése után egy évvel el is nyerte „Az év autója” címet. A K Astra a kényelméről, a megbízhatóságáról és arról lett híres, hogy bár változott a J-hez képest, de sokak szerint az új megnevezésű modell inkább egy tökéletesre sikerült ráncfelvarrás.
Az új Astra
Beszéljünk a méretéről: az új Astra négy milliméterrel hosszabb lett a leköszönő generációhoz képest, és most már 4374 mm hosszú. Ez a néhány milliméteres nyúlás szinte elhanyagolható, de az már nem, hogy az új Astra szélessége eközben 51 milliméterrel nőtt.
A külsőhöz hasonlóan az utastér is eltér az Astra K-tól, mivel a kevesebb több elvet alkalmazva kevesebb hagyományos gombot alkalmaznak az autóban, mint a régiben. Persze a gyakran használt funkciókhoz még mindig vannak gombok, de a legtöbb beállítás az infotainment rendszer 10 colos érintőképernyőjén keresztül érhető el.
A 2022-es Astra benzines és dízel motorokkal kapható, amelyek teljesítménye 110 lóerő (81 kW) és 225 lóerő (165 kW) között változik emellett egy plug-in hibrid is elérhető lesz kétféle konfigurációban. A hajtáslánctól függően hatfokozatú kézi és nyolcfokozatú automata sebességváltóval is választható.
Az új Astra, igyekszik az alapárba a legtöbb extrát belepakolni, ezáltal szinte prémium szintre emeli az alapfelszereltségű modellt. Természetesen igaz ez a technikai a kényelmi és a biztonsági elemekre is mindezt úgy, hogy az Astra célja az, hogy valamivel a Golf alá árazzák ezzel szinte determinálják azt, hogy ismét slágermodellé váljon.
Legyen régebbi, vagy akár újabb Astrád (vagy bármilyen Opeled) hozd el hozzánk, ha szervizre van szüksége. Opel szakszerviz vagyunk, biztosan megoldjuk a gondot: csergoszerviz.hu