Neked is Opeled van, mely hűségesen szolgál téged hosszú évek és még hosszabb kilométerek óta? Az Opel fogalom az idő során összeforrt a megbízható, tartós tömegautóval, melyre egy frappáns mondás is született – „Opel, sose kop el.”

Azonban tévedés azt hinned, hogy a versenypályákon nem ért el sikereket ez a népszerű márka. Az alábbiakban az autósportban megjelent legnépszerűbb Opel, (illetve egyes sorozatokban Vauxhall néven szereplő) típusokat tekintjük át.

Az első az Opel Manta 400, melynek utcai változata gyakori szereplője volt a magyar utaknak is. A raliversenyeken az Audi Quattro és a Peugeot 205T16 mellett volt prominens szereplője a B csoport futamainak, a brit bajnokságban 1984-től 1986-ig.

Opel Manta 400

Opel Manta 400

Abban az időben a BRC a világbajnokság után a második legrangosabb sorozat volt, ahol a Manta hátsókerék-hajtással és szívómotorral vette fel a harcot a négykerék-meghajtású, turbómotoros Quattroval és 205-tel.

A Manta némileg alulmaradt tapadásban és erőben, mindezt azonban megbízhatósággal (a tradicionális Opel erény, ugye…) pótolta, ez pedig bajnoki címet eredményezett 1985-ben és 1986-ban.

A B kategóriát aztán ’86-ban megszüntették, ez azonban egy új „szörnyeteget” eredményezett. Ez volt John Welch MK2 Astra ralikrossz versenygépe, mely a Manta 400 motorjának turbóverzióját használta, így pedig egy 600 lóerős izomautó született.

Welch sohasem nyerte meg a ralikrossz bajnokságot, az Astra azonban mindig versenyképes volt, mellyel több futamgyőzelmet is sikerült aratnia.

Az Opel / Vauxhall modellek azonban nem csupán a raliban, hanem az aszfaltos pályákon is letették névjegyüket. 1995-ben az MK3 Cavalier az egyik legnagyobb meglepetést okozta a brit túraautó-bajnokságban.

MK3 Cavalier

Ennek az akkor már kimondottan idős típusnak sikerült olyan gyártók előtt végeznie, mint a Ford, az Alfa Romeo, a Volvo, a Peugeot, a Toyota, a Renault, a BMW és a Honda. Ebben nagy szerepe volt a pilóta John Clelandnak, aki úgy ismerte az autót, mint a tenyerét. A Vauxhall megnyerte a csapatversenyt, Cleland pedig a pilóták bajnokságát.

Érdekesség, hogy az elavult utcai változatot, amin Cleland kocsija alapult, a szezon végére már kivezették a piacról, és a Vectra B vette át a helyét az autókereskedésekben – miközben a versenyváltozat sikert sikerre halmozott a pályákon…

Végezetül pedig álljon itt egy igazán izgalmas kocsi, a Red Victor. Ez az egyik leggyorsabb utcai „dragster” (azaz gyorsulási versenyeken használt autó), mely Vauxhall alapokon nyugszik. Természetesen a folyamatos átalakításoknak köszönhetően már egyre kevesebb elem maradt meg a régi, hetvenes évekbeli alap modellből, de attól még alapjában véve ez egy Vauxhall.

Chevy V8

A gép jelenleg a harmadik generációs változatban van, és a világ leggyorsabb legális utcai versenyautójának számít a negyedmérföldes gyorsulás terén, az amerikai dragstereket is megelőzve. Ebben a kettős turbófeltöltésű, 8,8 literes Chevy V8 erőforrás is játszik „némi” szerepet, több mint 3000 lóerővel…

Látható, hogy az Opel a versenypályákon is letette névjegyét, legyen szó akár gyorsulásról, raliról, vagy túraautófutamról. A sokoldalúság mellett pedig a fent említett történetekben is megjelennek a hagyományos Opel erények, mint a megbízhatóság és a tartósság.

Akkor sem kell azonban aggódnod, amikor a Te Opeledben esetleg valami nem megfelelően működik. Ilyenkor bízd ránk magad, és hozd be kocsid szervizünkbe, ahol értő kezek veszik kezelésbe szeretett járgányodat.