A magyarországi statisztikák jól mutatják, hogy a Ford Focus a legnépszerűbb modell a használtautó piacon, hiszen 2019 első negyedévében 509 819-en keresték ezt a típust. A kutatás megmutatta azt is, hogy legtöbb vevő leginkább benzines verdát keres, ami alapján pedig kijelenthető, hogy mi magyarok tudatosan a benzinmotoros Focust keressük. Vajon mi lehet ennek az oka? Először is nézzük meg színes történelmét.

VISZLÁT ESCORT

A Focus sikertörténete 1998-ban kezdődött, amikor az Escort helyére léptették, mint középkategóriás családi kocsit. Már az első generációból rengeteg változat született: először egy 3 ajtós ferde hátú, majd egy 4 ajtós szedán, később egy 5 ajtós kombi, sőt még limuzin is. 1999-ben már igen rangos díjat kapott, hiszen megnyerte az európai Év Autója díjat. Meglepő mód 2000-es évek elejére a világ legkelendőbb járgányává vált, ami szokatlan, tekintve hogy csupán 2-3 év telt el piacra dobása óta. Az első generációt (MK1) egészen 2004-ig gyártották, majd jött a következő nemzedék.

MK2

Az új kocsikat a Párizsi Autószalonon mutatták be 2004-ben. A verzió, elődjével megegyező karosszéria változatokat kapott, ám 2007-től fémtetős kupé-kabrióval bővült a választék – ez volt az úgynevezett Focus CC. Nem csak a nyitott tető volt azonban az egyetlen újdonság. A sportrajongók nagy örömére megjelent a Focus ST 2,5 literes öthengeres motorral, de az igazi nagy dobás az RS volt, amely 305 lóerős erőforrásával akár 263 km/h sebességre is képes volt. Kisebb-nagyobb ráncfelvarrások után 2010-ben megjelent a harmadik széria, mely végleg leszámolt a háromajtós típusokkal. A tavaly piacra dobott 4. generáció tagjai pedig a mai trendeknek megfelelően az elektromotoros járgányok bázisát erősítik.

FORD, A CÉGES AUTÓ

Az autós sztereotípiák szerint a Ford az a márka, amellyel kapcsolatban szinte sosem fogalmazódnak negatív előítéletek, ráadásul az árazásuk is a legtöbb esetben optimális. Nem véletlenül használta a Magyar Rendőrség sem éveken keresztül a Focus modelleket – talán ez lehet a legfőbb oka annak, hogy idehaza az emberek többsége céges autóként gondol rá.
Ugyanakkor tudnod kell, hogy nem létezik sebezhetetlen rendszer, ám állandó ellenőrzés és szervizelés mellett bizony sokáig járhatod az utakat. A kopó alkatrészekre mindig figyelj oda, főleg a fékbetétekre és a féktárcsákra, hiszen ez menetbiztonsági szempontból is kiemelten fontos. Nehezen, de a tapasztalatok alapján a levegő ellátó cső, illetve a főtengely szíjtárcsa is meghibásodhat.
Akármilyen baj történik, lényeges, hogy mindig azonnal reagálj rá, hiszen így megúszhatsz egy nagyobb felújítást és spórolhatsz pénzeddel. Ford Focus modellek esetén kiemelten széles alkatrészválasztékot biztosítunk a Csergőnél. Nézz körbe Te is a Csergő Ford szerviz weboldalán.