A városi legendák szerint a négykerék-meghajtású autóra felesleges a téli gumit felszerelni. Szerencsére az internet világában már nincs szükség arra, hogy Neked otthon le kelljen tesztelned az állítást. Megmutatjuk, mi is az igazság.

Aki használt már valamilyen okból nyári abroncsot télen, az biztos tudja, miért nem ajánlatos így vezetni. Való igaz egyébként, hogy az összkerékhajtás komoly segítséget nyújt, ha fel szeretnénk menni a meredek lejtőkön. A csúszós út viszont egészen más környezet, amit biztosan nem vett számításba ez a városi szóbeszéd.

Miről is szól a négykerék-meghajtás?

Egyes összkerekes autókban az első és hátsó tengely közepén egy differenciálmű található. Ez arra való, hogy a tengelyek között felléphessen fordulatszám-különbség (magyarul ezért lehet velük kanyarodni is). A legmodernebb típusok viszont már fejlett elektronikus vezérléssel működnek, amelyeknek a kuplungja 50-50%-ra osztja a kerekek közötti nyomatékelosztást. Ez már képes elérni, hogy a jármű akár egyetlen kerék tapadásával is haladni tudjon.

Ennek ellenére sem elég

A téligumi szilikátalapú keveréke hidegben sem keményedik meg, ráadásul mintázata sűrűn elhelyezett mély kapaszkodókból áll. Ez a kettősség hatékonyan elvezeti a vizet és a latyakos kását is, így biztosítva a stabil haladást a hóban és a fagyban. A négykerék-meghajtás bár jobb tapadást biztosít, viszont fékezéskor a hangsúly az abroncsokra terelődik, emiatt mégsem elég hatásos.

Mi a tanulság? Az, hogy a hétköznapi mendemondák helyett bízzunk inkább a szakemberek szavaiban. A vezetés nem játék, bármilyen élvezet is űzni. Autódat mindig tartsd karban és duplán figyelj oda, honnan szerzed be a vezetésbiztonság szempontjából kiemelten fontos tartozékokat.
A Csergő Opel alkatrészcentrumában széles választék közül választhatsz. Használd egyedülálló alvázszám alapú keresőnket és rendelj tőlünk után gyártott, vagy gyári terméket, mert mi az ország egész területére 1 nap alatt kiszállítjuk.